Dağbaşı lambası

o kadar gereksizim ki,
kurtlar kuşlar bile benden uzakta barınmayı,
üremeyi seçiyor
onları açık ederim diye.

sabaha kadar ışık saçsamda
kimse bana bakıp "belediyemiz çalışıyor" demiyor.

o kadar değersizim ki,
aydınlattığımı sanarken karartıyorum
biçare hayvanları.

inanın ölsem kimse haberdar olmaz,
kurtlar kuşlar şikayet etmezse,
belediyeye.

insanlar zaten tanımaz beni.
geçen bir amca geçiyordu yamacımdan,
-ben uyuyordum henüz mesaim başlamamıştı-
bana yaslanıp dinlendi biraz.
bir de bir torba astı kollarıma.
bırakıp gitti.
inşallah unutmamıştır.
kurtun biri sormadan aldı kollarımdan,

bir daha görmedim o amcayı.
belki de sadece ona faydam dokunmuştu
bir kaç dakikalığına.
ona da içinde ne olduğunu bilmediğim
bir torba borçladım.
emanete sahip çıkamadım.

şikayet etse de
tayin etseler beni,
kurtulsam şu dağbaşından.